All about my inane ideas

Thursday, December 3, 2009

Ponieważ siedzę tymi dniami sporo przy komputerze i w przerwach w pracy kiedy mój mózg się odpręża zamiast sprzątać itp raczej nadal siedzę przy komputerze, to zajmuję się klepaniem w klawisze fakultatywnie. Wczoraj np. wysłałam jednej Pani taką odpowiedź na przesłane mi bezkomentarzowo CV. Nie odpowiedziała, o dziwo (so far).

To też w ramach follow-up do zeszłego postu.


Szanowna Pani,

mój adres e-mail został pomyłkowo dołączony do ogłoszenia o pracę, z
którym nie mam nic wspólnego. W ogłoszeniu tym jest wyraźnie napisane, że
oferty należy składać do Kancelarii Ogólnej UW. Proszę więc tam przesłać
swoją ofertę. Przy okazji wspomnę, że już wczoraj mi Pani przesłała swoje
CV -- też, nawiasem, bez słowa wstępu ani wytłumaczenia. Na przyszłość
podpowiem, że potencjalny pracodawca ocenia Panią też pod względem
podstawowych umiejętności komunikacyjnych, takich jak, np. napisanie
wiadomości e-mailowej spełniające minimalne kryteria kurtuazji. Takie
umiejętności są ważne na każdym stanowisku. Teraz jest trudny rynek pracy,
więc jeśli chce Pani, żeby brano pod uwagę Pani kandydaturę, polecam 1.
czytać uważnie ogłoszenia i nie wysyłać do nieodpowiednich osób oferty 2.
przedstawić tę ofertę w sposób wskazujący, że Pani chce się
przedstawić z najlepszej strony. Przez tę pomyłkę mam wgląd w różne oferty,
i zapewniam, że gdybym to ja miała oceniać w ogóle bym Pani CV nie
otworzyła, bo inni przysyłają naprawdę przemyślane listy motywacyjne,
które świadczą o dużym zainteresowaniu a) znalezieniem dobrej pracy, w
której mogą się realizować i b) tą posadą konkretnie.



Podpisałam się imieniem i nazwiskiem ale zapomniałam dodać "z poważaniem". Oops.

1 comment:

  1. Det er ikke saa farlig. I was waiting for you to say you sent your reply to the wrong person.

    Also, I'm glad to see someone other than me using the manic itemized list style.

    ReplyDelete

Blog Archive

Followers